Aplikácia Tatra bankaAplikácia Tatra banka
Vyberajte hotovosť z bankomatu mobilom

Šéf letiska: Odchod Ryanairu by sme prežili

11.05.2012 | Marek Legéň

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

11.05.2012 | ten co tancuje s vlkmi

Sef letiska nema pravdu ked hovori ze letecke spolocnosti pridu ked budu cestujuci. Cestujuci su, len nemaju kde lietat, tych zopar destinacii je zalostne malo a tak nemaju inu moznost ako Vieden pripadne Prahu a Budapest.

Na Slovensku maju velke zastupenie spolocnosti z Talianska a Francuzska ale spojenie s Parizom a Milanom je biedne. Taktiez tu pracuje vela Rumunov a Ukrajincov a spojenie do tychto krajin neexistuje.

11.05.2012 | ulicnik24

ja stale nechapem kto sa ondi az do Prahy ked ma za rohom Vieden kde je ponuka ovela lepsia a nezabije pol dna cestovanim.

12.05.2012 | maronti

Sef letiska ma pravdu, let je potrebne naplnit v oboch smeroch. No aka je bratislava uz len a cim atraktivna? Kolko turistov sa tu trepe? Pravidelna linka je pre biznis klientelu, obchodnych cestujucich a individualnu prepravu, ktora za posledne 3 roky narasta. Slovensko je vsak mala krajina a povedzme si otvorene, ze vychod slovenska je chudobny ako kostalna mys. Danube wings nevedel udrzat ani bolonu, ani basel a uidime ako sa im podari udrzat benatky. ..a co je to vela rumunov a ukrajincov? je to aspon na 3 rotacie tyzdenne pri kapacite 150 miest? pocitame tych pracujucich rumunov a ukrajincov na 10 tisice a viac? zarabaju tolko, aby mohli kazdy tyzden ci dva lietat domov? a naviac asi tazko budu vsetci z bukuresti. Pokial bratislava bude bradavicou na dunaji, nedokaze za slusne ceny ponuknut i adekvatne sluzby, atrakcie apod., tak tu nikto nepride a tych par desiatok, co potrebuje do toronta, poleti z viedne.

12.05.2012 | ten co tancuje s vlkmi

Ako si napisal Slovensko je mala krajina, lietadla typu 737-800 s kapacitou 180 ludi budu mat vzdy problem sa naplnit ak neratame Londyn. Tu by sa skor uplatnili male lietadla pre 70/ 100 ludi.

Co sa tyka Rumunov, myslim ze ich je tu dostatocne aby zaplnili mensie lietadlo do Bukuresti 2-3 tyzdenne. Je mi jasne ze nie vsetci su z hlavneho mesta, ale maju tam jedine poriadne letisko (podobne ako u nas BA).

Ak Bratislavske letisko pride s kvalitnou ponukou pridu aj cestujuci. Nie je to tak davno co na niektorych letoch do BA so SkyEurope bolo viac Rakusanov ako Slovakov. Pre Viedencanov a aj cestujucich do Viedne je to z letiska na skok, samotne mesto ich nemusi vobec zaujimat.

12.05.2012 | DrX

Hlavne by mal tento blavocentristicky stat prestat dotovat iba veci v Bratislave. Ak by z tych 120mil EUR, ktorym dotuje BTS dal tretinu na rozvoj lietania z Kosic, tak vychodniari by to aj vyuzivali, lebo na najblizsie normalne letisko teraz maju 250km. Ale to sa v blavastane tak skoro nestane, ze by sa dali peniaze aj inam, ako na nepotrebny bratislavsky terminal, ktori nevyuzivaju ani samotni blavaci. http://www.facebook.com/LietameZKosic

12.05.2012 | ulicnik24

ale ved Kosice maju spasu v podobe privatizacie, ci sukromny majitel nie je vzdy zarukou rozvoja?

12.05.2012 | Lineker

DrX reagujem viacmenej len na tú prvú vetu - a odkiaľ to pochádzajú súdruhovia ktorí sedia vo vládach a minúradoch? určite nie všetci ale väčšina áno a čo urobili pre svoju rodnú hrudu? áno správne, ... a ostali v BA ;)
k letisku len toľko, máte pravdu, súperiť s VIE nemá žiaden zmysel a navyše ak susedia otvoria nový Skylink tak BTS bude vždy len doplnkovým a náhradným letiskom ktoré nás stálo (bude stáť) zbytočne veľa drobných...

12.05.2012 | brutusko

aké súperenie s VIE? Toto je čistá choroba slovákov rozprávať o tom, že BTS súperí s VIE.. Keď VIE otvorí (megapredražený) Skylink, tak sa stane akurát to, že ľudia sa už nebudú tak tlačiť v tej starej, preplnenej a nebezpečnej búde..

12.05.2012 | brutusko

DrX, ty si tak trošku stratený v živote.. 1. O akej 120 mil. EUR dotácii hovoríš? Dotácia nebola ani jediný cent.. Navýšenie základného imania, financovanie prevádzkovými výkonmi a komerčným úverom je niečo úplne iné (tak to snáď ovládajú aj deti na ZŠ). Zároveň sa nijako nepodporuje (nefinancuje) ani žiadne letecké spojenie, pretože by to bola nedovolená štátna pomoc. 2. Neviem čo očakávaš od Košického letiska, ale trh neoklameš rečami ako si predviedol tu..

24.06.2012 | longitalBA

Ano ako Bratislavcan plne suhlasim. Preco vyhadzovat 120mil EUR na BTS, ked ich mozme vyhodit na kosicke letisko, do ktoreho sme vrazili z bratislavskych dani uz viac ako 120mil EUR a nikto odtial nelieta. Lebo za takych podmienok, ako kosicke letisko ponuka prepravcom ani nikto nikdy lietat nebude.
Pravidelne lietam z Viedne, lebo pokym budu o tejto republike rozhodovat sedlaci kde z kade, tak BTS bude len cierna diera bez slusnych sluzieb.

12.05.2012 | Tiberius

Pre:Ten čo tancuje s vlkmi,
Neviem čo si predstavujete pod kvalitnou ponukou letiska. Pracujem v letectva uz dlho a preto viem, že všetko je záležitosťou leteckých spoločnosti. Ten riaditeľ to celkom dobre povedal. Väčšina laickej verejnosti si mysli, že letisko má svoje lietadla a lieta kam potrebuje. Sky Európe nelietal preto, lebo to potrebovalo letisko, ale preto lebo videl v otvorení liniek biznis pre seba a nakoniec aj tak zanechal na BTS dlhy. Osobne si myslím, že Ryanair a Norwegian lietajú skoro zadarmo a pre letisko to nie je žiadny zisk. Cestujúci Ryanairu majú na letisku v Bratislave najväčší komfort aký som ešte nevidel.inde sa k ním správajú ako k dobytku. Keď otvoria cely terminál určite sa viacej aeroliniek začne o bratislavské letisko zaujímať a dúfam, že Ryanair bude mat poriadnu konkurenciu.

12.05.2012 | ten co tancuje s vlkmi

Hlavne mi islo o pocet destinacii. Dalej, nie vsetci maju zaujem lietat do Pariza na letisko Beauvais a odtial hodinu a pol pripadne dve do Pariza. Nic proti Ryanairu, ale tiez dufam v nejaku konkurenciu.

Bratislava ma pekny terminal, uz je ho len treba naplnit. Je potrebne presvedcit letecke spolocnosti ze potencial na "biznis" tu je. A to je uloha manazmentu letiska.

12.05.2012 | brutusko

..úlohou žiadneho manažmentu letiska na svete nie je presviedčať leteckých dopravcov o tom, že oplatí sa lietať do ich destinácie, lebo je atraktívna (to je v našich podmienkach úloha SACR, mesta BA - ktoré za polstoročie nedokázalo ani busom spojiť letisko s Ml. Nivami, BA samosprávneho kraja, podnikateľov v oblasti cestovného ruchu,..)
..úlohou manažmentu letiska je dobre riadiť "svoj" podnik a preukazovať dopravcom, že na "ich" letisku sa vybavuje bezpečne a komfortne v zmysle všetkých národných a medzinárodných noriem..
V každom prípade letecké spoločnosti otvárajú svoje linky aj tak na základe prieskumu trhu, ktorý manažment letiska len ťažko ovplyvní..

13.05.2012 | ten co tancuje s vlkmi

Zabudnite na mesto Bratislava ako cielovu destinaciu z letiska aj by podpora mesta, kraja, ministerstva pomohla. Neverim ze v BA zostane viac ako 20% cestujucich, vacsina ide dalej na Slovensko pripadne do Viedne, Brna... Ulohou BA letiska je ponuknut alternativu k letisku vo Viedni a to tu nevidim. Je mi jasne ze BA nikdy nebude dopravny uzol.

..úlohou manažmentu letiska je dobre riadiť "svoj" - Presne tak. Preto ma zaskocili alibisticke vyjadrenia sefa letiska ze letecke spolocnosti tu nie su pre nedostatok cestujucich, cestujuci nie su koli krize, odchod Ryanairu by sme prezili,... Viete si predstavit taketo vyjadrenia sefa sukromnej spolocnosti? Okamzite by musel odist.
Kriza sa dotkla kazdeho letiska, vratane Heatrow, Dublin, Madrid, Vieden ale Bratislava klesa 3 roky v rade. Pravidene linky vypadavaju. Letisko zachranuju chartrove lety inak by bol ten pad este strmsi. Zvacsovanie poctu chartrov ukazuje ze cestujuci tu su.

13.05.2012 | brutusko

porovnávať Dublin, Londýn, Viedeň,.. s Bratislavou je totálna haluz.. Okrem toho, že letiská v týchto mestách majú základne leteckých spoločností (často štátnych, ktoré vykonávajú množstvo nerentabilných letov, z ktorých letiská samozrejme aj tak profitujú narozdiel od spomínaných štátnych let. spoločností, ktoré krachujú) a samozrejme kúpyschopnosť obyvateľstva v spádových oblastiach týchto miest a atraktivita týchto destinácií - čo znamená obojstranné vyťaženie liniek je na nejakej úrovni.

Asi by ste chceli počuť megalomanské slová o tom, že niekto v BTS vytvorí konkurenicu VIE. To je ale nereálne a je dobre, že si to ľudia v BTS uvedomujú. To, že BTS je letisko v hlavnom meste neznamená, že je to letisko v super atraktívnej destinácii. Toto letisko má z globálneho pohľadu regionálny charakter a presne tak aj funguje. Toto určil trh a nikto na svete to nezmení. Ani super odborník zo zahraničia, ani modrý/červený politik na slovensku.

..ľudia sa nerozhodujú o tom, v ktorom meste strávia trip podľa toho aké tam je letisko. Jančula to úplne polopatisticky vysvetlil aj s príkladom. Myslím, že pre vysvetlenie sa už viac urobiť nedá.

13.05.2012 | brutusko

..je to presne tak, ako to riaditeľ BTS povedal, len treba o tom niečo vedieť a potom je to pochopiteľné. Pravidelné linky narozdiel od charterov nemajú taký potenciál rozvoja ako charterová doprava a to ukazujú aj aktuálne čísla. Charter je totižto narozdiel od pravidelky "istý kšeft" pre leteckú spoločnosť - žiadne riziko, presná kalkulácia nákladov/výnosov. A prilákať charterovú prepravu na letisko je tiež nejaká práca a nedeje sa to samé od seba. Konkurencia letísk, z ktorých je možné vykonať charterovú prepravu je oveľa väčšia ako je konkurencia v pravidelnej doprave. Žiaden alibizmus v tých vyjadreniach nie je. Je to hádam najúprimnejší rozhovor aký kedy bol "v našich končinách" uverejnený.
Samozrejme, že letisko má možnosti ako upriamiť pozornosť na seba v leteckej komunite. Na to slúžia predovšetkým Európske a svetové Routs a na tých sa BTS prezentuje. Aktuálne: http://www.routesonline.com/airports/5277/bratisla­va-international-airport/

14.05.2012 | Jelen

Samozrejme ze by odchod Ryanairu prezili. Prezili by aj situaciu kedy by na letisku pristavali len TU 154 s prezidentom hlavy statu a precedom strany a vlady.
Letisko Bratislava je predsa statna akciovka a ako sme sa uz stihli presvedcit na urcite vydavky je statna kasa bezodna.

14.05.2012 | Costes

Svojim spôsob ma každý z diskutujúcich pravdu pridám skúsenosť.Úlohou manažmentu je budovať a tvoriť podmienky pre poskytnutie služieb leteckej spoločnosti. K tomu treba letisko a jeho vybavenie + ostatnú infraštruktúru.
Letisko má aktuálne podľa mňa 2 problémy: chýbajúce napojenie na železničnú sieť a električku v Bratislave, ktoré zabezpečia priame spojenie na ďalšie mestá v regióne resp. krajiny ... (Maďarsko, Rakúsko, Morava) ďalšiu dopravu a samozrejme parkovanie. (+ reštauračný monopol na letisku kde je drahšie ako v Londýne ... )
Iná vec sú spojenia a destinácie tie stanovuje prepravca a letecká spoločnosť ...
Haluz je, že mne sa niekedy neoplatí cestovať už ani z Viedne ale radšej pôjdem do Budapešti a odletím odtiaľ kam potrebujem ... Je to prípad letov napr. z Wizz Air a letov do Ameriky ...
(ak chcem šetriť a mam dosť času – to je podmienka)
BA má roky jasné destinácie ale už sú opozerané a odlietané človek v strednom veku už „všade bol“ a študenti na to ešte moc nemajú naši rodičia už nelietajú ... o business letoch nehovorím lebo Low cost nie je vhodný na Business trip (hlavne ak vás odvezie 2 hodiny od miesta práve toho busineesu – vid letiska v Luton, Paríž, Brusel a pod ... ) tým pádom sem tuto kategórie nepletiem lebo je to od veci ...
Čo mne chyba je ponuka letov po Slovensku let BA – ZA – PP – KE a napríklad KE – PP- Sliac – BA ...
Kľudne by som si skočil cez víkend do tatier za 100 euro letecky ... (však autom to vyjde skoro rovnako) alebo na trip do KE ... ale nepoznám finančné reálie ale je to škoda ... ak sa môže lietať v Rakúsku Vieden – Graz, Vieden - Innsbruck prečo nie u nás ...