Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Puma zarába najefektívnejšie v brandži

25.10.2011 | Jaroslav Kukučka | © 2011 TREND Holding

Nemecká športová dvojka zvýšila výkony a potvrdila výhľad na celý rok

Európska dvojka vo výrobe športovej obuvi a oblečenia, nemecká Puma, potvrdila treťokvartálnymi výkonmi rastové krivky z posledných štyroch mesiacov. Konsolidované tržby v poslednom štvrťroku medziročne zosilneli o viac ako desatinu na 842 miliónov eur a podobne rástli aj za deväť mesiacov, čo ich vynieslo na bezmála 2,3 miliardy eur. Puma navyše podľa ostro sledovanej hrubej ziskovej marže zostáva najrentabilnejšou v brandži.

Podobne ako u hlavných konkurentov Nike a Adidasu výnosy ťahali najmä ázijské a latinskoamerické trhy s vysokými dvojcifernými mierami rastu. Firme sa dlhodobo darí zvyšovať predaj vo všetkých výrobných segmentoch, športovej obuvi, oblečení i príslušenstve. Najrýchlejšie rastie v ázijsko-tichomorskej oblasti, kde jej tržby stúpli medziročne o 16,4 percenta na 196 miliónov eur. K tržbám výrazne prispel aj odbyt v Rusku, Turecku, Španielsku či Nemecku.

Vedenie firmy potvrdilo, že v tomto roku dosiahne plánovaný nárast tržieb na tri miliardy eur. Za poslednú dekádu Puma zvýšila tržby celosvetovo viac ako trojnásobne a čistý zisk viac ako desaťnásobne. Ten v treťom štvrťroku stúpol na 82 miliónov eur. Od začiatku roka firma vygenerovala 197 miliónov eur zisku po zdanení, v prepočte na jednu akciu 13,1 eura, čo je medziročne o päť percent viac.

Silnejšiemu rastu bránili rastúce ceny vstupov a cenová konkurencia rivalov. Napriek tomu si Puma drží prvenstvo v rentabilite. Hrubá zisková marža nemeckej spoločnosti za prvých deväť mesiacov dosiahla 50,6 percenta a okolo tejto hranice sa ukazovateľ pohybuje už posledných šesť rokov. Americký konkurent Nike pracuje so 45 percentami, celý sektor na hranici dvoch pätín. Puma bola za posledných 10 rokov vždy zisková, aj počas hospodárskej krízy.

puma_graf

Predaju športovej obuvi pomáhajú v reklame pre Pumu aj futbalové hviezdy ako Sergio Agüero z Manchester City alebo Francesc Fàbregas z FC Barcelona. K ešte väčšej svetovej propagácii má pomôcť aj nedávno podpísaná niekoľkoročná zmluva s tímom Formuly 1 Mercedes GP Petronas, za ktorý jazdí aj sedemnásobný majster sveta F1 Michael Schumacher.

Firma zlepšila aj svoju finančnú pozíciu. Znížila bankové dlhy o dve pätiny na 34,4 milióna eur a súčasne zvýšila čistú cash pozíciu o viac ako štvrtinu na 361 miliónov eur.

Akcie Pumy dnes na výsledky reagovali bez výraznejšej zmeny. U investorov sú obľúbenou dlhodobou investíciou. Od kritického marca 2009 stúpli viac ako dvojnásobne. Za poslednú dekádu sa trhová kapitalizácia spoločnosti zvýšila z dvesto miliónov eur na aktuálnych 3,5 miliardy eur. Firma vypláca každoročne dividendy, aktuálne 1,8 eura na akciu.

Ilustračné foto na titulke - Flickr.com

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2 Diskusia

Tagy: Puma

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2 Diskusia

Tagy